Your logo Here

vineri, 5 septembrie 2008

Am castigat 20.000 Euro, sau asa trebuia sa cred

by Your Name 7 comments



Share this post:
Design Float
StumbleUpon
Reddit

Spammerii nu au viata si ca dovada sta SMS-ul pe care l-am primit exact la 06:51 astazi.
Mesajul suna cam asa:

Felicitari!Cosmote.v-a desemnat prin tragere la sorti,castigator irevocabil al premiului de 20.000 Euro.Contactati operatorul la nr.0762053981
De la +40762053981, Vineri, 06:51, 05-SEP-08
Mi-am dat seama imediat ca este spam si incercare de frauda, fiindca daca as fi sunat cu siguranta m-ar fi intampinat o persoana cu o voce agreabila si sigura pe sine care mi-ar fi pus cateva intrebari legate de datele mele personale, iar eu daca eram fraier ii spuneam tot. Nume, prenume, CNP, adresa, ce am mancat aseara samd.

Cum descoperim daca un SMS este spam si cum ne protejam de idiotii care il trimit?

Exista cateva elemente la care trebuie sa fim atenti si anume cine ne-a trimis mesaju, cum este redactat mesajul si ce ni se cere!
Pentru o mai buna intelegere o sa fac comparatie dintre SMS-ul spam trimis de idioti cu intentie de frauda pe care o sa il numesc Idiot si unul tot SPAM trimis de cosmote cu intentie de a prosti lumea (insa nu frauda):
SMS-ul de la Cosmote suna asa:
1 SMS la 1000 nu costa mult. Dar daca il trimiti, poti castiga 10.000 RON, un BMW si o casa. Hai, incearca! Meriti sansa sa castigi!
1 EURO/SMS
De la 1000, Miercuri, 10:50, 03-SEP-08

1. Cine ne-a trimis mesajul?


SMS-ul Cosmote e trimis de la 1000, pe cand SMS-ul Idiot e trimis de la +40762053981.

2. Redactarea mesajului


SMS-ul Cosmote respecta regulile de punctuatie semn ca a fost trimis de cineva serios. SMS-ul idiot se vede ca e sris in graba fiindca apar diverse greseli precum lipsa de spatiu intre cuvinte si semne de punctuatie si folosirea semnelor de punctuatie incorect . Undeva in SMS-ul idiot apare constructia "castigator irevocabil", constructie ce m-a bagat la indoieli de prima data. Exista castigatori revocabili? Pai ori ai castigat ori nu?

3. Ce ni se cere?


SMS-ul Cosmote ne cere sa trimitem un SMS inapoi la 1000 fara mesaj. Deasemenea ni se spune ca acest SMS va costa 1 Euro, pe cand SMS-ul idiot ne cere sa sunam operatorul al carui numar aparent este +40762053981. Aici avem o problema, daca in al doilea mesaj trebuie sa sunam operatorul cum se face ca el are numar de abonat?
In concluzie, SMS-urile spam sunt usor de detectat fiindca in primul rand avem ca element de siguranta numarul de la care este trimis! Un e-mail spam este mai greu de detectat astfel.

Comments 7 comments
Anonim spunea...

Dap,stiu. Si eu am cosmote si mi s-a intamplat de vreo 3 ori faza cu mesajul...asta e. Prea multe sms-uri incluse in optiune.

Unknown spunea...

Da :)) prea multe SMS incluse. Oamenii se plictisesc si mai fac cate o smecherii de asta. Mie mila de fraierii care cad in plasa.

Anonim spunea...

am primit un mesaj identic azi dimineata, doar ca trimis de pe un alt numar cosmote.. eram 95% sigura ca-i frauda. acum mi-ai confirmat!

Unknown spunea...

Din cauza concursului aluia cu trimite sms la 1000 al lui Cosmote, s-au desteptat multi nemernici si acum incearca sa castige usor un ban prin fraierit. Ma bucur ca nu ai sunat intai si ai cautat pe net. Asta am facut si eu prima data, numai ca nu am gasit nimic exact.

Unknown spunea...

deasemenea ar trebui sa lasi si numarul de la care ti s-a trimis mesajul ca sa stie lumea si numarul ala. nu e atat de important, dar o salva pe cineva de la a face o greseala.

Anonim spunea...

Mda...Deci mi s-a intamplat si mie azi acelasi lucru. Am primit un astfel de mesaj, numai ca de la un alt numar, dar textul era identic, si eram aproape sigura ca e frauda. Totusi am sunat si vocea care mi-a raspuns era gata-gata sa ma pacaleasca. Doar ca vorbea foarte repede nenea ala si nu prea avea dictie. In rest parea foarte formal si serios. Mi-a cerut datele personale(nume, prenume, CNP, nr si seria din buletin). Aveam buletinul in fata, totusi i-am zis ca nu-l gasesc. Mi-am dat seama ca e pacaleala. L-am asigurat ca o sa-mi caut buletinul si ca o sa-l sun mai tarziu. Apoi am inchis...Acum imi pare rau ca nu i-am zis in fata ca e un idiot :D Poate data viitoare...:)

Anonim spunea...

dar ce s-ar intampla daca ai da cnp?eu nu inteleg

My Name Here
A short description here
youremail@here.com

Subscribe feeds via e-mail
Subscribe in your preferred RSS reader

Subscribe feeds rss Recent Entries

Advertise on this site Sponsored links

Categories

Sponsored Links

My Photos on flickr

Subscribe feeds rss Recent Comments

Technorati

Technorati
My authority on technorati
Add this blog to your faves